torsdag 30 augusti 2007

Nu börjar det


Att prata om tv är en av mina absoluta favoritsaker. Förutom att titta på tv. Här kommer jag prata om det jag kollar på, det jag längtar efter, allt jag tycker är dåligt och det jag tycker är bra. Även det jag läser om och det jag hoppas på. I tv-väg alltså.

Just nu Vita Huset väldigt stort i mitt hem, trots att jag är färdig med hela serien stannar den kvar tycker jag. Saknar det redan efter fyra dagar så mycket att jag börjar kolla på favoritavsnitt igen. De är så sjukt kvicka och smarta och proffsiga. Tänkte kolla på säsong fyras julavsnitt, när Toby Zieglers pappa är med och vi lär oss om hans maffiainblandning. Och Danny Concannon kommer tillbaka och ger CJ en guldfiskbrosch. Det har jag längtat efter idag. Mycket bra avsnitt.

Annat jag funderar över idag är det här som först gjorde mig konfunderad och lite glad och sen endast konfunderad. Men vi får säkert veta mer här lite senare i veckan. Terry Moore, som pratar hos televisonary, som för övrigt är en riktigt bra källa till tv-nyheter och casting och sånt, är alltså Battlestarshowrunnerns fru, och har ett roligt forum på scifi.com. Hon brukar vara med på deras podcasts också, rekommenderas varmt. Kevin Smith-podcasten är också en hit, ladda på i-tunes, den heter smodcast. Jag skrattar högt på bussen.

Inga kommentarer: