tisdag 29 juni 2010

sommartv

Hej!
Nu är det sommarlov för vissa, alltså för mig, och jag spenderar det på landet. Jag har med mig hur mycket tv som helst, och hade tänkt som sommarprojekt att jobba mig igenom Homicide - Life on the Street. Har kollat tre avsnitt än så länge, men tänkte att jag skulle försöka prata lite om det ett par i taget under sommaren. Kanske är nån sugen på att hänga på? Det är ju superbra! Sen har jag massa grejer som jag bunkrat under året, sista avsnitten av Dollhouse, Party Down, Parks & Recreation, sista avsnitten av Chuck, hela senaste säsongerna av Gossip Girl, Grey's, allt skräp jag tröttnade på i höstas. Det har varit så fint väder än så länge så jag inte kunnat kolla om jag inte dragit för gardinerna, men snart måste det ju börja regna, då kör jag!

Vad jag kollat på än så länge är annars världens snällaste serie, Kingdom, med Stephen Fry. Hörrni, det är så jävla trevligt. Det är småstad i Norfolk, han är familjeadvokat, det är fullt av quirky invånare, alltså, kan inte annat än att älska. Kolla. Sen är jag halvvägs igenom How To Make It In America. Det är också trevligt tycker jag. Först blev jag lite äcklad av att det är så mycket New York-coolhetshets, ni vet, kolla vad hipstrigt och flashigt vi har det på våra loftfester, hade det varit sju år sen hade vi varit på en Vice-fest-stämning etc. Men det är förutom det rätt oemotståndligt. Så ändå värt.

Hörs när jag kollat lite mer tv, och om nån har nåt sommartips mottages det tacksamt!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Spexy! Jag har precis kollat igenom båda säsongerna United States of Tara, och alltså, jag trodde inte alls jag skulle gilla (fånig set-up osv), men det är svinbra! Must-see! Nu laddar jag Homicide, börjar kolla i veckan.

hugowittorf sa...

assåh homicide, vänta tills alla förhörsscenerna, som du redan sett en del av, adena watson-fallet osv, börjar.. och vänta tills partnersarna börjar prata vänskap och partnerrollerna, baldwin's dramafyllda liv...