onsdag 5 december 2007

att vara artig


Jag tänkte lite att jag skulle ge Californication en andra chans. Jag blev ju så flippad när lilla Grace Sheffield var med, men det kan man komma över, tänker jag. Så jag drog på avsnitt två. Och det är så svårt för mig, så svårt. Varför kan de inte visa lite hyfs. Hank är så oartig, det skär i hela mig. OK att han har det jobbigt, ok att man är ett svin, men kan man inte vara det samtidigt som man håller lite på vett och etikett. Det är allt jag begär.

Den här artighetshangupen gör att det finns en del grejer jag inte kan med att se. Californication nu senast men också Curb Your Enthusiasm. Han är förskräcklig. Sarah Silverman som alla andra älskar så mycket, klarar inte av det.

Det finns ju dom som är svin men ändå kan uppföra sig. Dom gillar jag. Så nu tänker jag titta på Arkiv X istället. Och det ser jag fram emot.

Nån som håller med?

2 kommentarer:

Sascha Petrosevitch sa...

Jag håller med till viss del. Vanligt otrevligt vardagsohyfs är jättejobbigt att behöva titta på (Calif.). Tar man det sedan ohyfset och stördheten till absurda nivåer (Curb) blir det kul...när man kommit över det faktum att L. David egentligen bara är sjukt jobbig. Jag håller nog förresten med dig till fullo när jag nu har funderat på saken i två minuter. Jag vill se fler väluppfostrade och välartade individer...som exempelvis George Michael Bluth. Eller Liz Lemon.

Anonym sa...

hur långt har du kommit på xfiles?
jag har plöjt igenom 1 och andra säsongen och har redan svårt att sova, 7 kvar.


/levi