söndag 23 december 2007

just do it and get it over with, I'm starving


Jag har nu kollat 13 avsnitt av första säsongen X-Files. Åh vad det är bra. Jag blir visserligen väldigt rädd, men tycker ändå att det är värt det. Jag har en kompis som har pitchat idén att man bara tittar på avsnitten som har med seriens mytologi att göra, vilket inte är så tokigt tänkt, det är ändå nio säsonger med 24 avsnitt per säsong. Många timmar. Men nu när jag kollat på så många avsnitt som är helt vanliga monster-of-the-weeks så känner jag lite att man inte vill missa alla de där karaktärsgrejerna. De avsnitten som är mytologibaserade är ofta mindre karaktärsgrejer än de andra, av de avsnitten jag har sett iallafall. Och hörrni, är inte Mulder och Scully det kanske absolut bästa will they/ won't they-paret på tv någonsin? Kanske?

Imorrn är det jul, och jag hade tänkt ha lite julavsnitts-special hemma, på morgonen. Har ni någon favorit, tipsa gärna på! Om jag hinner kanske jag berättar vad det blev. Vad ska ni kolla på till jul?

2 kommentarer:

Sascha Petrosevitch sa...

Jag såg "Extras - Christmas Special" här om dagen. Det var bra, om än en bit vemodigt. Men kul! Sen såg jag även Ricky Gervais ståuppshow "Fame" som var rolig, inte lika rolig som "Animals" men ändå väldigt underhållande.

Jag skulle lätt kunna tänka mig Mulder och Scully i ett "sexy party" a la Stewie Griffin. En het rödhåring vs en dim witted jock strap. Det kan inte bli annat än succé.

Merry x-mas!

Anonym sa...

Kvarteret Skatan firar jul!