tisdag 8 januari 2008

l for love

Ok, Friday Night Lights är tillbaka. Det var mycket frågetecken för mig, hur ska de klara sig efter hela mord-dramat, hur mår Landry, hur mår Tyra, ska Riggins bo hos familjen Taylor, hur går det för Matt och hemjälpen. Så mycket frågor, så lite tid.

Det började mycket bra, Riggins och hela familjen Taylor har en fin grej på gång, jag gillar hur alla är, helt rätt vill jag tillägga, så sjukt charmade av Tim utom Tami. Men jag förutspår nu, just nu, att det kommer ändra sig. Det var så fint för coach att ha en annan man i huset också. Som hör när han svär och allt. Sen att det slutade som det gjorde, men jaja, det kommer vi till om en stund.

Jag är så arg på Tyra att jag inte vet vad. Jag är osäker på om jag kan förlåta henne någonsin. Och hallå, olagligt att använda sig av ursäkten "du får mig att känna för mycket". När man vet att det är att hon skäms för att Landry är en riktig tönt. Eller är det jag som har fel nu? Och hur snabbt kan de komma över hela dramat? Kanske kunde visat oss lite mer av tänket där.

Buddy Garrety har växt så himla mycket som karaktär också, jag tyckte hela biten med honom var fin, mycket fin scen med ex-frun. Tänk att han har känslor. Men var var Santiago, varför fick han inte följa med och bowla?

Jets och Sharks-storylinen var riktigt festlig, jag gillar när Coach Taylor visar hur hård han är. Det är då jag gillar honom som bäst.

Men min största behållning av avsnittet var nog ändå Riggins, all the way baby! Han är den absolut mest sympatiska karaktären just nu. Så grymt att han tog hand om Julie, och nästa vecka måste coach fatta hyr grym han är och vilken fin grej han gjorde, annars flippar jag ur, Jag hoppas lite att det är Tami som styr upp det.

Och som en bonus, såg ni när de dansade till Soulja Boy? Man kunde se mitt huvud explodera! Jag älskar det!

2 kommentarer:

Einar sa...

jag måste säga att det här var säsongens bästa avsnitt hittills, trots avsaknaden av ett feelgood footballslut.

  sa...

Dansen!

Men vilket JOBBIGT avsnitt det var, så mycket nya konflikter, jag dog av jobbighet.