onsdag 2 januari 2008

ny tid ny strid


Gott nytt år alla! Nu är det slut på det här lovet, och vad mycket vi har att prata om eller? Ni har ju inte fått en enda årsbästalista från mig, så här kommer lite lite av det. Jag kommer inte blanda in strejken i det här nu, ok. Det får vi ta hand om vid ett senare tillfälle.

Finaste nya för mig 2007 har nog varit
Friday Night Lights, som jag började kolla på i början på året
säsongsavslutningen av Battlestar Galactica, som fick mig att nästan totalt flippa ut
allt man sett av 30 Rock
Andy Bernard och Toby i The Office
kanske nästan hela The Office ändå, när jag tänker efter
att Jordan McDeer och Danny Tripp döpte barnet till Rebecka Tripp. Becky.

Lite av årets besvikelser
att Pushing Daisies tappade, jag känner ingenting för dom, när jag trodde att jag skulle gilla så mycket
att man slutade över huvud undra hur det skulle gå i Heroes
att de la ner Studio 60
att sista Veronica Mars var ett sånt icke-slut. Och där vill jag tillägga att jag var ett sjukt stort fan av serien, men det blev så mycket nerförsbacke att det inte knäckte mig att det var över, men dom kunde väl ha gett oss nåt som var lite mer avslutande, eller?

Saker att se fram emot
Sista säsongen av BSG. Trailern dödar mig, snart är det mars!
Det finns 6 avsnitt kvar av Friday Night Lights som inte sänts ännu
Lost kommer ju tillbaks om bara två kanppa veckor, vi kan prata om hur jag i princip tycker att det är en kalkon då, men man vill ju veta hur det ska gå
Sarah Connor Chronicles har premiär den 14e januari, piloten var väl sådär, men Summer Glau är ju med, och hon är grym. Det är mycket gamla bekanta som dyker upp där
Det är nya The Wire, som jag inte är ikapp med, men kommer bli om ett tag, jag uppskattar så att det ligger och väntar på mig
Jericho kommer tillbaka, efter världens bästa fan-jordnötskampanj


Ja, det finns säkert mer, och det kommer sen. Märker ni att jag saknat er?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag längtar så mycket efter att få höra..

"Previously on...The Wire" !

Bara några dagar kvar nu!