måndag 17 september 2007

Min TV-höst!


Jag har satt ihop en liten lista på vad jag kommer titta på den här hösten. Det blev visst nitton serier till att börja med. Några lär ju droppa av och några lär ju tillkomma. Så om ett par veckor kommer ett reviderat schema helt enkelt.

Måndagar
Desperate Houesewives Säsongspremiär 30/9 ABC
Har inte följt händelserna på Wisteria Lane sen första säsongen. Men nu är Nathan Fillion, känd från fantastiska serier som Firefly och Buffy, äntligen med i en serie som inte kommer dödas av Fox. HA, dom kunde inte döda den ens om dom ville!
Brothers & Sisters Säsongspremiär 30/9 ABC
Visst, lite melodramatiskt etc, men jag vill ju veta hur det ska gå. Sally Field fick ju en Emmy igår och allt! Gått på femman under våren och lär ju fortsätta.
Dexter Säsongspremiär 30/9 Showtime
Tänk att de får oss att heja på en massmördande psykopat. Tänk att allt jag vill är att han ska komma undan! Kan ses på sexan under hösten, hur värt som helst.

Tisdagar
Chuck Premiär 24/9 NBC
Jag har skrivit lite om den längre ner, är peppad på att se vad som händer.
Heroes Säsongspremiär 24/9 NBC
Förra årets mest hypade serie fortsätter, klart jag kollar. Kristen Bell, som jag älskade som Veronica Mars, ska ju vara med under hösten. Ryktet säger att hon har nåt med elektricitet att göra. Säsong ett går på fyran på onsdagar, glöm inte att kolla om ni inte sett förr. Senare under hösten kommer spin-offen Heroes Origins där vi kommer upptäcka nya hjältar. Ses också fram emot med spänning.
Samanthat Who? Premiär 10/9 ABC
Är lite tveksam, men tänker ändå kolla in ett par avsnitt tror jag. Christina Applegate spelar huvudrollen. Hon har minnesförlust och kommer fram till att hon var en vidrig människa, ska hon leva sitt liv på ett annat sätt, och vad kommer omgivningen att säga. Hilarity ensues?

Onsdagar
Damages FX
Glenn Close i thriller i juristmiljö. Sjukt spännande och läskigt. Har gått ett par avsnitt. Jag kan inte kolla det sista jag gör innan jag somnar. Det är läskigt.
Reaper Premiär 25/9 the CW
Är som sagt peppad. Blir spännande att se vad dom gör med den.
House Säsongspremiär 25/9 Fox
Han är inte den bittraste läkaren på tv för intet. Går även på fyran, kolla på honom. Blir intressant att se om det finns något sätt att utveckla formatet. Kan ibland tycka att det är lite väl förutsägbart, formmässigt alltså. Undrar var dom ska ta det hela.

Torsdagar
Gossip Girl Premiär 19/9 the CW
Har inte sett piloten än, det är ju OC-skaparen Josh Schwartz som står bakom. Har läst att det är mörkt och lyxigt och inte ber om ursäkt för sig, vilket låter bra.
Bionic Woman Premiär 26/9 NBC
Är så spänd och förväntansfull. Piloten var lovande. Väldigt mörk. Som sagt är David Eick, ena halvan av BSGs producentteam, den som kommer driva serien, och Firefly och BSG-skådisar kan man spotta titt som tätt.
Pushing Daisies Premiär 3/10 ABC
Tror verkligen att det kommer bli årets serie. Den är quirky och knasig och det är en paj-bagare i centrum, what's not to like? Kommer mer om den senare.

Fredagar
Mad Men AMC
Första säsongen har hållt på i nio avsnitt. Vi följer ett gäng reklamare på femtio-talet. Mycket välgjort, jättefina kläder och miljöer, jag är nöjd.
Ugly Betty Säsongspremiär 27/9 ABC
Ja, den är rätt fjantig, men jag vill veta hur det ska gå! Och America Ferrera fick också en Emmy igår.
Grey's Anatomy Säsongspremiär 27/9 ABC
Ja, den är fjantig, igen, men jag vill verkligen veta. Och Katherine Heigl är sjukt classy, och jag gillar henne så mycket i Roswell som jag kollar igenom nu, och hon fick också en Emmy ju. Ses på femman.
The Office Säsongspremiär 27/9 NBC
Åh, det är så bra! Kolla trailern lite längre ner. Jag blir alldeles varm inombords av glädje att de kommer tillbaks. Går på femman i Sverige, borde ses av alla!
30 Rock Säsongspremiär 4/10 NBC
Fick en Emmy och allt, vilket var kul. Har lite svårt för Tina Fey, men tycker ändå att det är väldigt roligt.

Lördagar
Moonlight Premiär 28/9 CBS
Det är en vampyrserie och Jason Dohring, som vi känner som Logan från Veronica Mars är med. Det är bra. Det har varit mycket problem med piloten, som jag inte sett än. Hela grejen blev omcastad, och David Greenwalt, som var showrunner på Angel, har hoppat av produktionen. Det är oroväckande. Men jag är spänd på hur det kommer att se ut.
Friday Night Lights Säsongspremiär 5/10 NBC
Har redan hypat den lite. Inte tillräckligt dock. Den är värd allt beröm den får. Kolla på femman på söndagskvällar om ni inte sett det än. Förra års kanske bästa nya serie.

Så ser det ut till att börja med. Väntar med spänning på vad som blir bäst.

3 kommentarer:

Helena sa...

Nu har jag antecknat i min kalender. Tack!

Anonym sa...

Omg! Nathan Fillion in Desperate Housewives! Score! Missade typ hela säsong 2 men lyckades halka in någonstans under 3:e och har gått och undrat hur det ska gå sen maj? juni?-ish. And I loves me the Captain Mal cherry on top! Ooooh!

  sa...

Den här helgen har jag sett hela Jekyll. Åh vad bra det var! Du ska få den av mig så snart vi ses. Den och Torchwood.