söndag 2 september 2007

Pepp

Två piloter jag sett peppar jag lite extra för idag. Det är slackers, nördiga slackers som råkar bli hjältar. Josh Schwartz, OC-skaparen har gjort två serier som börjar i höst. Gossip Girl, bloggosfärtjejskvaller i fancy östkustmiljö, och Chuck, slacker goes unwilling CIA-medhjälpare. Kolla trailern



Kevin Smith har regisserat Reaper-piloten. Här har en tjugoettårig losers föräldrar sålt hans själ till djävulen, som nu vill ha honom som en slags bounty hunter jagandes flyktingar från helvetet. Den är skriven av två tjejer som jobbat med X-files och Law & Order: SVU, emmyvinnare och allt.



Både Reaper och Chuck jobbar mycket på den där oförstående pucko-boyish charm-grejen. Och så varsin halvmongosidekick som är sjukt lojal och får vår kille att verka lite smartare. Och varsin het tjej som är för bra för dem. Reaper känns absolut lite billigare, men det är lite skönt. Den är inte så producerad, lite mer hemsnickrad, jag tycker det är charmigt. Och Kevin Smith har jobbat med dialog, det märks ju. Det finns ju blinkningar till fansen. Man får vara med på skämtet.

Chuck är regisserad av McG, som gjorde Charlies änglar. Filmen, inte serien. Den är ju glättig på lite samma sätt, men har absolut sina goda sidor. Jag ser fram emot fortsättning på båda, ska bli kul att se vad de gör med det.

1 kommentar:

  sa...

Jag känner mig så EFTER nu när ingabyxor finns och har sån jävla koll hela tiden!