måndag 3 mars 2008

Min topp fem: Pappa Daniel


Min pappa heter Daniel och föddes i Stockholm för snart fyrtioåtta år sen. Han tittar inte på så mycket tv, och inte så särdeles mycket film heller nu för tiden. Men musik, det gillar han. Hans största intressen är rock n' roll och psykoanalys, och han har ett band med en kompis. Här är hans topp fem bästa musikvideor.

1. David Bowie, Ashes to Ashes. Innan internet kommer jag ihåg att pappa pratade om den här videon så himla mycket. Jag blev lite freaked när jag såg den sen. På grund av clowngrejen.



2. Michael Jackson, Thriller. En klassiker ju.



3. Abba, When I Kissed the Teacher. Lasse Hallström har gjort den och allt.



4. Sällskapet, Nordlicht. Åh, han gillar Thåström min pappa



5. Bowie, Let's Dance. För charmen och bombmoln.

Inga kommentarer: