måndag 10 mars 2008

alienfoster etc


Förra veckans Torchwood då? Jo, jag tycker lite som såhär: Att Owen är deras Döda Doktor nu, helt utan problem nu tydligen, är helt crappy. Jag ger det högst två avsnitt till innan dom måste göra en konflikt av det hela. Annars lackar jag ur.
Hela grejen med att forget-me-now-pillren heter retcons är roligt. På grund av fandom etc. Sen undrar jag lite hur långt de kommer ta Gwen och Jack-grejen. Det är så skumt hur det helt plötsligt har blvit en ömsesidig grej som det spelas så mycket på. Lägg ner det där tycker jag. Jag vill gärna att Ianto får lite mer screentime däremot, han är grym. Och hallå, fint med bild på Jack i bröllopsstass på slutet.

Det har ju pratats mycket om hur Torchwood går i Buffys fotspår, och med en alienbaby, ja vad kan man säga. Buffyverset har ju gjort det massa gånger.

Men creepy, nästa avsnitt, cirkus-avsnitt. Kanske inte kommer våga titta, man vet aldrig hur det blir med det.

1 kommentar:

  sa...

Jamen ja. Det känns inte alls ok hur det faktum att det finns en död doktor är något man bara skämtar lite om i förbifarten, höhö som om jag skulle gifta mig med ett lik, höhö. Såhär kan det inte fortgå! Mer komplikationer, och sedan måste de lösa det permanent mycket snart, antingen att han dör på riktigt eller att han blir levande igen via random alien artefact!