måndag 10 mars 2008

Min topp fem: Monkan


Min moster heter Monique Wadsted. Hon föddes i stockholm för femtio år sedan. I familjen kallar vi henne Monkan, fast hon hatar det. Förlåt att jag fortsätter Monki, men det är så inarbetat nu. Monique är advokat och jobbar med upphovsrätt på nätet. Det tycker folk är roligt när jag berättar. Ironiskt säger de. Jag fattar inte varför. Hon gör tv också, Rättens tjänare heter serien. När jag var liten brukade vi gå mycket på bio. När man kunde på på alla visningar, när det gick filmer klockan ett, tre, fem, sju och nio. Varför är det inte så längre? Här är Monkans topp fem bästa serier:

1. Boston Legal. På grund av jurister etc?

2. Blood in the Wire. Eller heter den Wire in the Blood? Jag har aldrig sett den. Jag vet ingenting.

3. Six Feet Under. På grund av the awesome?

4. The Tudors. På grund av Jonathan Rhys Meyers? Folk gillar ju honom läser man på interwebben, och jag minns att vi såg en serie som heter Gormenghast för länge sen där han var med, och gillade den.

5. Nip/Tuck. På grund av mycket naket?

Inga kommentarer: