tisdag 1 april 2008

extra långt avsnitt


Som extramaterial till säsong tre av BSG finns typ directors cut av boxningsavsnittet Unfinished Business. Jag gillar avsnittet mycket, alltså det vanliga som sändes, men det delade fandom lite i två läger. Jag kan hålla med om att det var lite fannish i utförandet, särskilt på slutet när det var ett montage av Starbuck och Apollo-scener till musik medans de står blodiga i boxningsringen och gör sams, men jag tyckte ändå att det var fint på något sätt. Nu finns det alltså en version som är tjugo minuter längre.

Saker jag gillade med det långa avsnittet var:
Dee. Man har undrat varför Ron Moore bara dödade Billy och sen slängde henne i armarna på Apollo, utan att de gav henne nåt att göra med det liksom. Hon har varit väldigt platt som karaktär. Men här fick hon verkligen vara en person tyckte jag. Det var bra.

Starbuck var vidrigare än man någonsin sett henne tror jag. Och det är så sjukt, men ju vidrigare hon är desto mer gillar jag henne. Typ.

Saul Tigh och Ellen fick lite mer screentime. Uppskattades.

De nämner Zak Adama flera gånger. Det är grymt, för han har verkligen glömts bort tycker jag.

Och nu är det bara några dagar kvar till nya avsnitt. Jag flippar ut!

Inga kommentarer: