onsdag 9 april 2008

He That Believeth In Me


Ok, så, Battlestar Galactica är tillbaka. Och den som inte vill veta nåt alls få helt enkelt titta bort nu. OK? OK.

Jag kan erkänna att jag tittat ett par gånger på avsnittet. Ett par betyder två, glöm inte det. Saker jag tänkt:
Hur fantastiskt var det inte med lite rymdkrig? Min kompis Fisken har längtat efter rymdkrig så länge, jag blev glad att han äntligen fick se det. Effekterna var helt fantastiska. Jag har läst en massa forum och nu är de, forumfolket, oroliga att de bränt hela budgeten på rymdfajten, men det känns väl orealistiskt att de skulle göra tycker jag. De har väl bara blivit bättre, hoppas jag.
Hela teasen var typ det bästa. Såg ni Adamas ansikte när han hörde Starbucks röst eller? Och jisses alltså, Tighs drömskjutande, mitt i ögat, det var så bananas.
Att Baltar har den där sekten är för festligt. Kan han tänka sig nåt härligare än en helt kult som älskar honom, särskilt när det är mest unga snygga tjejer. Men var fick de alla blinkande ljusgirlangerna ifrån? Och hur kan det finnas ett gömt rum på Galactica som de bara kan vistas i helt hemligt? Det är inte logiskt alls.
Lee och Adama pratade om Zak, det älskade jag. Sen undrar jag lite vad det är för regeringsjobb han ska få. Och är det realistiskt, i en krigssituation, att inte alla som kan flyga gör det?
Vad är Starbuck för något? Jag läste nån intervju med Katee Sackhoff där hon sa att den gamla Starbuck är död, liksom personlighetsmässigt, att nåt har hänt med henne och nu är hon som en annan person, liksom inuti. Att det är så hon spelar henne nu. Och det är coolt tycker jag. Men hur ska det gå? Laura Roslin, pistol, röken som spred sig på golvet. Det var mäktigt tycker jag.
Nya introt med cylonerna var mycket bra. Fangirlsen har skrivit spaltmeter om vad det betyder att det inte längre står att de har en plan. Vad tror ni?
Oh, och en annan sak fangirlsen skrivit spaltmeter om, att Laura Roslin bor i Adamas quarters, betyder det att de äntligen fått ihop det? Jag tänkte inte alls på det under avsnittet, men de brukar ju upptäcka mer grejer än vad som finns att upptäcka, så vad vet man. Tankar och idéer om det?

Jag kanske får ge mig lite. Snart är det nytt avsnitt, har ni sett trailern? Här är den, och det är spännande!

Inga kommentarer: