torsdag 3 april 2008

nörd-o-rama


Jag kan förstå om det finns de av er som läser som är mindre intresserade av det jag nördat ut om den senaste tiden. Men ni måste inse att vi väntat i nästan ett år på nya avsnitt av Battlestar Galactica, och nu när det helt plötsligt är dags och det finns så mycket snicksnack på interwebben finns det tyvärr ingen gräns för hur mycket jag kan prata om det. Så om du är en sån som är uttråkad av scifi-tjatet, tänk på att The Office och 30 Rock kommer tillbaks nästa vecka, och då blir det andra bullar. Typ. Men tills dess, en liten roundup av BSG-relaterat material:

Om du har nån i din närhet som vill kolla med dig på nya avsnitt men inte sett nåt innan, och inte blev riktigt tillfredställd av den där 8minutersvideon kan du skicka den stackarn hit. Salon har gjort en mycket grundlig genomgång av serien so far.

Om du letar efter spoilers har Vulture gjort en hel spoilerpost, här. Bara lova att inte berätta för mig vad ni läst, för då blir jag knäckt.

Om ni letar efter underhållande läsning, bara sådär, då tycker jag ni kan googla lite på långa versionen av Unfinished Business och läsa fangirlsens teorier och analyser. Alltså, de är helt bananas.

Fin intervju med Ron Moore här Snällt uppdelat för spoilersensitives också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja! Jag undrar om du kommer skriva om det innehållet i avsnitten som kommer nu? Jag gillar din blogg som fan men kommer inte våga läsa här i så fall eftersom min karl vägrar ladda ner utan absolut måste vänta på att säsongen släpps på dvd, gah!