tisdag 8 april 2008

äntligen lite nytt


Hörrni, säsong fyra av Doctor Who började ju i helgen, och så var det sista Torchwood, för att inte tala om den här serien Battlestar Galactica som jag gillar så mycket. Så spoilerkänsliga få helt enkelt titta bort, för här kommer saker jag tänkt, vi börjar med Torchwood.

Ja, vad ska man säga. Jag är ju knäckt. I flera avsnitt har jag gått och väntat på att de ska göra nåt av Owen och så dödar de inte bara honom utan Tosh också. Är det helt klart slut nu då? Jag orkar inte leva i ovisshet och allt det där heller. Vet inte alls när det kommer nytt.

Men, Doctor Who är ju alltså tillbaks med nytt nu. Han har Donna med sig, som sin nya ledsagare, och det gillade jag mycket. Hon är festlig hon! Och gud var gulliga de där fettbebisarna var. Jag dog. Det har redan dykt upp ett gäng virkade och stickade på Who Knits, bara en sån sak. För att inte tala om slutet! Rose! Lyckan! Skräcken! Hur ska det gå? Etc.

Men vi väntar med BSG, det finns så mycket, så jag tar det imorrn istället. Det är väl drägligt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker det var sorgligt men samtidigt skönt att tosh och owen fick lämna serien. Nu kommer tredje säsongen inte bli för lik de två tidigare. Vet inte hur mycket bättre det kommer bli nu när Mickey säkert kommer joina gruppen, med tanke på säsongsavslutningen av doctor who 4. Martha lär ju även hon ansluta sig och blir, hoppas jag, mindre soldataktig och stel som hon var under säsongen under hennes tid i Unit.