måndag 28 september 2009

Dagens


Idag har jag, med virkningens hjälp, kollat in detta:

Bored to Death, trevlig noir-light-komedi med Jason Schwartzman, som jag verkligen gillar. Han är författare, men har svårt med sin andra roman (det är den svåraste att skriva). Hans tjej har lämnat honom för att han röker för mycket gräs och dricker för mycket. Trots att han trappat ner till vitt vin. Hans nya grej är en annons han lagt ut på craigslist. Han är numera en (ocertifierad) privatdetektiv. Mycket trevlig sällskaps-tv, kanske inte så mycket mer än så tror jag.

Såg andra avsnittet av Community, som fortsatte bra. Min kompis Hanna frågade hur det såg ut i min studiegrupp, vem från Community jag var, och jag är lite orolig att jag är den där vidriga Joel McHale-karaktären. Måste bättra mig. Veckans avsnitt bjöd iallafall på små sombreros, änglavingar, en tyst protest där någon råkade sätta eld på sin ärm och ett fantastiskt montage till Aimee Manns "Wise Up". Jag var nöjd.

Såg även Dollhouse-premiären, det är alltså mer creepy än någonsin därinne. Dr Saunders och Topher är mina favoriter just nu. Jag är mycket nöjd att de utvecklat dom till deras fulla creepiness-potential. Det jag har läst om säsongen är bland annat att det är det som ska tonas upp, att man ska få känna hur obehaglig situation faktiskt är. Plus, Jamie Bamber! Helo/Apollo-fight. Har längtat.

Jag har nästan kollat ikapp House också, kollade de sista avsnitten från förra säsongen och har premiären som bara ligger och väntar. Dör av spänningen! Så himla bra nu. Återkommer om det när jag är ikapp.

3 kommentarer:

Little Spoon sa...

:D Jamie Bamber! No chance of them duelling it up in small towels I suppose? No, no, I don't think the fangirls could take it.

Anonym sa...

Bored to Death e så modeoffer serie så jag dör. Hör jag en till jävla indielåt med Jason Schwartzman eller hur fan det stavas så skjuter jag mig själv....jag bir så trött...

Anonym sa...

Blev alldeles till mig i trasorna, det jag menade var...hör jag en till trendig indielåt samtidigt som Jason Shwartzman e i bild..jaa...då.....arghgagahahweahrlfdsöäegwqu33ä!!!!!!!!!