fredag 18 september 2009

I see your value now


Här är dagens skörd:
Community! Premiäravsnitt. Tror att jag gillar det. Det utspelar sig på Community College, så det är en bra start. Och de dedikerade första avsnittet till John Hughes minne. Så det är också bra. Joel McHale spelar huvudrollen, han är tydligen rätt känd för nåt E!-program, The Soup, som han gjort flera år, men jag har aldrig sett det. I Community spelar han en advokat som blivit utkickad ur förbundet när de märkt att hans examen visst var förfalskad. Så nu måste han fixa en examen. Hijincks ensue. Hijncksen består av hans nya studiecirkel som består av Chevy Chase, ett gäng avhoppade high school-elever, en mamma som vill utveckla sig själv och en tjej han vill ligga med. Vet inte än, men tänker nog kolla nästa vecka också.

Fringe. Säsong ett började as-spännande, dippade i mitten, men slutade as-spännande. Säsongspremiären var bra, jag gillade det. Förra säsongen slutade ju med att Olivia Dunham korsade över till den parallella världen och träffade William Bell (Leonard Nimoy!), i fick även veta att (antagligen) den riktiga Peter Bishop (Pacey!), den från vår värld, dog som barn och att Walter hämtade hem den andra världens Peter att ha som sitt nya barn. Spännande. Den grejen är inte aktuell i nya avsnittet dock, sär handlar allt om Olivia, jagad av någon från den andra sida, hamnar i en bilkrasch och ligger för döden. Det är mycket det här med att den som jagar henne har nåt tech som kan få den att byta utseende med någon. Så man vet aldrig vem man kan lita på. Jag är spänd på säsongen iallfall.

The Office. Jag hade en paus efter att Holly Flax slutade nån gång i början av förra säsongen. Då tappade jag lite sugen, mest på grund av sorgen. Men sen tittade jag ikapp i början på sommaren och nu är jag pepp igen. Och ett avsnitt när Michael outar att Dwight koper gödsel (Obs! Han gör sitt eget), Andy är orolig att ryktena om att han är bög kanske stämmer och tre praktikanter får se hela kontoret få flippen gör mig ändå lite sugen på mer.

Glee! Tre avsnitt av denna ljuvliga high school-kör/showgruppsserie har nu gått, och jag gillar det. Mycket på grund av avsnittsnamnen (Showmance, Acafellas) men också för att jag är en sucker för kids som sjunger Push It på skolsamlingen för att ragga nya rekryter till Glee Club.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Nu har jag sett nya Fringeavsnittet, gillade det MYCKET! Älskade alla små ledtrådar re: Peters barndomsmysterium, det där med att han aldrig gillade custard, det där konstiga på grekiska. Älskade kossan i partyhatt, etc etc. Enda som var lite slarvigt skött var den där twisten med shapeshiftern i slutet, tyckte inte riktigt det hängde ihop? Hur hann shapeshiftern med allting liksom? Men i stort: FRINGE!!!

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack