lördag 10 november 2007

Bloggosfären etc


Jag vet, det är bara all strejk all the time, men det är faktiskt det största som händer just nu. Jag tänkte att ni kanske ville läsa lite saker jag tyckt varit intressanta idag, här kommer lite av det:

Entertainment Weekly skriver lite om WGA och vad frågan egentligen är och sånt, lite klargörande.

Här har några medlemmar av WGA en blog, United Hollywood, där de skriver lite om vad de gör, var de är, roliga saker som händer på gatan. Om ni är i LA kan ni väl kila ut och säga hej till dom vi gillar.

United Hollywood har en videoblog också, här är den.

Marshall Herskovitz producerade thirtysomething och My So-Called Life och har skrivit lite i LA Times om hur networksen och the FCC mosar hela tv-industrin. Han har slutat producera för tv och satt igång ett internetprojekt som är både en serie och nåt slags community vilket jag i och för sig tycker är sjukt cringeworthy men man vet aldrig. Projektet heter Quarterlife och man kan kolla på en trailer för serien på sajten, där serien har premiär på måndag. Jag vet inte, det kanske blir asbra, och isåfall är det grymt, för det är väldigt abitiöst och proffsigt.

Watch with Kristin har en liten intervju med Greg Daniels som är showrunner på The Office om framtiden.

Tim Kring ber om ursäkt för den här säsongen av Heroes, vilket är lite lamt kanske, men jag vet inte. Jag har ju inte ens kollat.

Det var det för nu. Jag tänker ägna eftermiddagen åt att kolla på favoritavsnitt av Vita huset. Vad kollar ni på?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tyckte ändå det var rätt soft av Heroes-mannen. Fler manusförfattare borde visa att de är smartare än vad de har skapat och be om ursäkt. Idag har jag kollat på gamla Cosby-avsnitt (för ett jobb). Ganska bra faktiskt.

Alice sa...

Ja vi har precis lagt ner Heroes-kollandet. Det är för jävla dåligt just nu. Men då kanske det är värt att ta upp igen.