måndag 5 november 2007

Clear eyes, full hearts, can't lose!


Friday Night Lights från i lördags var så bra. De är så tillbaka på banan. Mexicogrejen är över, och Lyla Garrety, kanske seriens minst intressanta karaktär, var till och med rolig. Coach och Mrs Coach är det finaste gifta paret i värdlshistorien. Matt Saracen röt ifrån, två gånger, och han hade rätt! Han är så grym helt plötsligt. Och Landry var en matchhjälte, precis som man visste att han kunde. Det var ju blanka ögon på mig när de spelade. Tänk att de väntade fem avsnitt med världens bästa motto. Åhhhh, det är min finaste serie! Men hur ska det gå för Landry, man fattar ju att Tyra gjorde som hon gjorde, men han måste ju erkänna snart. Det borde vara dags, eller vad säger ni? Och håller med om att FNL är så tillbaka?

In other news så är ju strejken här. Variety har två bra artiklar om hur det kommer påverka det vi kollar på, en allmän text här, och en text om svårigheterna att både vara WGA-medlem och kanske skådis, som en massa av Officefolket till exempel, eller showrunner, där många ju både är författare och producenter. Det kan ni läsa om här. Själv tycker jag att det är lite skönt att min lista på nitton serier jag följer just nu har krympt så oerhört. Efter jul, när alla nyproducerade avsnitten är sända, kan lugnt titta på en massa gamla grejer utan att längta för mycket. Det som kommer svida är FNL, och The Office, och det faktum att BSG inte kommer med nytt förens i april typ. Imorgon kommer BSG:Razor post-mortem för övrigt. När jag flippat färdigt över att den är här!

2 kommentarer:

  sa...

I have to go pray!

Anonym sa...

ja håller med, fantstiskt, med "i have to go pray"-kommentaren, landrys jublande föräldrar, scenen där landry o matt kommer tillbaka in på dinern samtidigt från varsitt håll efter omskakande uppbrott med tyra resp julie o slutscenen som höjdpunkter.