måndag 12 november 2007

lite lovebombing också


Jag har en annan liten lista, men det är inte hatbombning utan en lista på karaktärer man borde hata, de som är vidriga och beter sig som svin, men som man älskar ändå. Som man alltid försvarar. Här är ett par

Starbuck, BSG. Hon är självisk, sparkar på de som ligger, hatar de som utmanar hennes strohetsvansinne, är otrogen mot sin man, fuckar upp det för Apollo, fuckar upp det för Adama, fick Zak dödad. Lång lista. Men jag tycker så mycket om henne. Jag kan inget annat än att försvara henne, alltid alltid. Hon är kanske min bästa karaktär ever.

Logan, Veronica Mars. Svinat mot Veronica så oerhört mycket. Liquid X anyone, exempelvis. Bränner ner pooler, slår sig i liga med gangsters, hänger med Dick, mobbas. Ett sånt svin men så älskvärd.

Christina Yang, Grey's Anatomy. Finns ingen som beter sig så svinigt, hon är så oartig. Hon gör vad som helst bara det gynnar henne ju. Och jag förlåter henne, varje gång.

Tim Riggins, Friday Night Lights. Han är så full, han är så odräglig. Men han är så fantastisk.

Någon?

1 kommentar:

Malin sa...

jag har nog en liknande relation till Sylar i Heroes. Klart att han är ond och så, men jag sitter ändå och tror att han har gott inom sig och att han ska förändras..