måndag 12 november 2007

razor baby!


Ok Hanna, det här tycker jag om Battlestar Galactica Razor. Såhär en vecka och tre tittningar senare känner jag mig lite underwhelmed. Jag vill för övrigt inte bli hånad för att jag sett den tre gånger på en vecka. Jag är ett fan, det är vad fans sysslar med. Men iallafall. Själva premissen med Pegasus gillar jag mycket, jag tyckte Cain var en jättebra karaktär, jag gillar alla grejerna i flashbacksen mycket. Sen tycker jag så mycket om när de gör callbacks till andra avsnitt, som So Say We All-chantingen som säkert har gjorts som en fin splitscreen i ett par fanvids, eller borde göras. Och gammeldagscylonerna som kan prata också är en fin blinkning till originalserien.

Det jag tycker är sådär är väl mest att det saknas lite känsla. Jag vill att Apollo och Adama ska ha det svårare, och att Starbuck ska ha det svårare, eftersom det utspelar sig mellan The Captains Hand och Lay Down Your Burdens i säsong två och man vet precis vad som hände just då saknar jag känslan man hade då av att det var så bräckligt alltihop. Starbuck och Apollo var ju mitt i en verkligt känslig vapenvila exempelvis. Jag kan tycka att de kunde gett oss lite mer sammanhållning med resten av serien.

Fast sen freakade dom ut mig totalt. Herald of the apocalypse. Harbinger of death. Jag flippar ut och jag kan inte vänta till april, jag orkar inte! Nån som håller med?

Inga kommentarer: