tisdag 13 november 2007

Fredagkvällsljus


Igår såg jag lördagens avsnitt av Friday Night Lights, och jag tycker som vanligt att en del saker är så oerhört bra, men sen fortsätter de ju förstöra på en del plan också. Att de inte kan låta bli. Jag blev så glad när Landrys pappa tvingade honom erkänna, men vad händer då, jo de tar hela grejen till en ny jobbigare nivå. Kan de inte bara berätta för polisen nu, det blir bara värre och värre. Snart kommer det komma fram och då går det åt helvete.

Sen älskar jag att Julie får det så jobigt med Matt Saracen, och att Tami Taylors syster har kommit, hon är bra. Och Landry som vanligt gillar jag mycket, särskilt när han är knäckt och har det vidrigt. Och Riggins är så bra nu hörrni! Men hur ska det gå för Coach, vad ha Buddy Garrety gjort egentligen? Jaja, det är spännande.

En annan sak är att Televisionary har lagt upp en lista över hur alla serier ligger till, strejkmässigt, hur mycket manus som finns, vad som är färdigt att sändas etc. Det kan ni hitta här. Sen är det nån slags temavecka hos strejkarna också, igår var Veterans Day så alla skolor var stängda. Då blev det bring-your-kids-to-strike-day. Idag har det varit SAG-day, så skådiasarna har varit ute och visat sin solidaritet. TV-bloggarna visar också sin solidaritet genom att inte skriva nåt idag, men jag kunde inte låta bli. Jag tror inte de tar så illa upp. Hoppas inte det iallafall.

1 kommentar:

Alice sa...

Är det där sex and the city-charlotte?

Förresten så nämner du ju inte att det kom in en ny person! Gympalärarinnan! Hon kommer bli viktig tror jag på något sätt.