söndag 11 november 2007

hatbombning


Jenneth, min kompis, har begärt en liten lista på karaktärer jag hatar i serier jag älskar, här kommer ett par

Lyla Garrety, Friday Night Lights. Hur sjukt jävla irriterande och löjlig kan man bli på en skala. Hon pratar även som en riktig bebis, vilket kan var det absolut värsta. Jag blir på riktigt arg bara jag tänker på henne, vidrig! Och nu är hon sjukt religiös, och ska frälsa resten av Dillon och jag dör, hon är så värdelös. Jag kan inte ens sätta ord på det.

Cally i BSG, så gnällig att man svimmar av. Hon har i och för sig verkligen bättrat sig, men jag glimtade till skådisen i ett blink-and-you'll-miss-it-appearance i Dead Like Me en gång och det bara slog mig, henne ser jag framför mig, gnällandes. Boring. Kommer ni ihåg när hon satt inspärrad på New Caprica och hon gnällde sönder Boomer, det var för kul, men vilket sätt hon har alltså.

Darla, Buffy och Angel. Jag vet att alla hatar henne, men hon är en alldeles för dålig skådis. När hon är förstörd på olika sätt, typ arg och ledsen etc, då är hon helt ok. Men när hon ska vara sådär beräknande är hon för tråkig. Jag tror inte på henne ett dugg.

Duncan Kane, Veronica Mars. Hela Mars-fandomen håller ju med om att Duncan var den träigaste tråkmånsen på tv. Sen gkorde han saker som man som tittare hade svårt att förlåta, även fast Veronica inte riktigt tyckte likadant. Kardinalsynder man inte begår, göra slut med sin tjej för man tror att man är syskon, utan att säge nåt. Sen ligga med tjejen som är drogad och dra utan att säga nåt. Sen göra en annan tjej med barn, utan att säga nåt, ja listan kan göras lång. Vilket svin.

Sen finns det ju en del serier jag älskar där jag inte kan hitta nån jag hatar. Är inte det skumt. Vita huset och Studio 60 till exempel som jag verkligen verkligen älskar har ju bara älskvärda karaktärer. Även när de gör saker som är värdelösa tycker jag så mycket om dom.

Vilka hatar ni egentligen? Jag är så nyfiken.

3 kommentarer:

semestermusik sa...

yay! lite hat på en söndag!
nu verkar det kanske som jag har nånting emot asiatiska män i allmänhet, men Sayid i Lost och Mohinder i Heroes är ju för tråkiga alltså.

  sa...

Liz i Roswell! Sämsta huvudpersonen någonsin, i en serie jag ändå verkligen gillar.

När ska du skriva om Razor? Du LOVADE att du skulle skriva om Razor!

Anonym sa...

i stort sett alla personer i allt av aaron sorkin jag sett - från sports night till studio 60 - sports får mig att rysa av obehag. alla dessa babblande pösmunkar! fast där tycker jag iofs illa om själva serierna också, inte bara karaktärerna. hata sorkin helt enkelt!