tisdag 30 oktober 2007

mini-summering


Som ni kanske märkt har jag inte kollat på så mycket nya saker på senaste. Mest kollat Dr Who från 2005, med Christopher Eccleston, som är så fantastisk. Och Rapport till himlen som sagt, som jag kollade hela i helgen. Fyra avsnitt av guld, ska jag säga er. Jag rensade även bland filmer och boxar i bokhyllan, så då blir det ju att man kollar på sina bästa Buffy och West Wing och Freaks & Geeks som man ju kan se på om och om igen. De läskiga sakerna som står där, alltså Twin Peaks, väntar jag med tills det blir ljusare ute. Men jag har tittat på en del aktuella saker också.

The Office från förra veckan, vi är tillbaka till halvtimmesformatet, vilket många är glada för. Jag var inte alls förtvivlad över entimmasavsnitten, men iallafall. Det var ett fint litet avsnitt, gillade Dwights Second Second Life och Michael Scotts fina reklamfilm till exempel.

Är ikapp med de senaste två veckornas Pushing Daisies, som ju är sjukt gullig och quirky men inte riktigt levererar mer än så tycker jag. Ska de ta det nånstans riktigt eller bara hålla på att fåna sig? Det är underhållande och så, men det gör ju inte riktigt att jag känner nåt för dom. Vad tycker ni?

Såg första avsnittet av Samantha Who? som är Christina Applegates nya sitcom. Hon har minnesförlust och har alltså glömt att hon var en riktigt vidrig människa, hur ska det gå? Kan bli lite kul kanske?

Friday Night Lights. Jag säger fortfarande att det är min bästa serie just nu. Jag får fortfarande lite hjärtklappning av signaturmelodin. Jag gillar alla familjen Taylors storylines. Jag hatar den döda snubben, och jag hatar Mexico. Nu kan de bara knäcka Jason Street riktigt ordentligt. Annars är det kört för dom, det säger jag er.

Såg äntligen Moonlight. Ny vampyrserie alltså, LA, privatdeckare som är blodsugande monster men vill göra gott etc. Trist förutom Jason Dohring som har nånting som gör att jag vill fortsätta kolla på honom. Lika sjukt som att man var så himla kär i Logan Echolls i Veronica Mars, när han hade det där fula snäckhalsbandet och blonderade toppar, lika sjukt är det att jag tvingar mig igenom ett par avsnitt vampyrprocedural för att se några scener där han bär kostym och pratar i telefon och liksom snurrar lite när han går. Det är lite som att jag tvingar mig igenom Bionic Woman för Katee Sackhoff-scenerna. Sjukt. I senaste avsnittet var hon inte ens med. What a waste.

Vad har ni gillat senaste veckan? Förutom Dirty Sexy Money som jag har förstått att jag måste kolla in.

6 kommentarer:

  sa...

Jag har ctrl+r:at Ingabyxor flera gånger ikväll, och titta det LÖNADE SIG!

Alltså jag känner mig så sleazy. Jag har typ gillat Brothers & Sisters mest senaste veckan. Det är ju inte ens bra. Och jag hatar Ally McBeal.

Ja, senaste Bionic Woman-avsnittet, crap crapity crap, satt och väntade och väntade på Starbuck men det blev bara jobbigt softa närbilder på den tråkiga.

Einar sa...

Damages!

Anonym sa...

Damn you Micheal Bay!

Sascha Petrosevitch sa...

Jag tycker att Pushing daisies dessvärre blir plattare och plattare för varje avsnitt. Efter första avsnittet var jag lyrisk, nu not so much.

Jag har gillat Chuck den senaste veckan. Och Reaper. Och senaste avsnittet av 30 Rock när Jack rollspelar med Tracy Morgan. Och Michaels reklamfilm var helt underbar!

Anonym sa...

ja lite ont om nyheter. FNL och house är ohotade hos mig. strökollar på weeds, gossip girl o californication. men man skulle ju vilja ha nåt nytt att hetsa upp sig över. party animals var toppen, men bara sju avsnitt.

har sett ett par avsnitt av The Amazing Mrs Pritchard, rätt ok fast lite väl gulligt.

gillar inte damages, gillar inte chuck, gillar inte 30 rock, gett upp phusing daisies o tyckte dirty sexy money var kass. skulle vara att man tittar på den som en modern version av The Bold and the Beautiful el nåt då.

jag skulle vilsa se den där kanadensiska serien the best years, men den verkar vara hopplös att få tag på. nån som sett?

Alice sa...

lars j: Jag håller med dig i mycket dock inte Dirty Sexy Money, jag tycker det är rätt underhållande! Damages har jag sett fram till nu typ men eg tröttnade jag efter typ 4 avsnitt. Trodde det skulle vara som en kortserie mer, som The Lost Room, storyn håller ju inte för massa avsnitt.. Och manuset är bedrövligt. Men lite spännande är det.

Jag har börjat följa Life, den påminner om Blind Justice - polis kommer tillbaka till jobbet och löser fall - men är bättre. Och Carmen från L-word är hans assnygga och destruktiva sidekick. Inte helt dumt faktiskt.

Men party animals får jag kolla, har inte hört talas om tror jag?

Förresten vill jag ha tips på bra torrent-siter! demonoid har fått stänga ju och eztv missar grejer lite för ofta tycker jag.