måndag 1 oktober 2007

Veckans premiärer


Dags att gå igenom veckan som gick. Många serier hade säsongspremiär förra veckan, en del visade sina allra första avsnitt. Här är vad jag såg:
Life, som jag nämde igår. En polis blir oskyldigt dömd för ett riktigt brutalt mord. Han sitter inne i flera år, typ sju, på ett maximum securityfängelse där han får stryk av vakterna för att han dragit skam över polisyrket och stryk av internerna för att han är snut. Han släpps när de undersöker fallet igen och nu är han tillbaks på jobbet. Han har fått ett fett skadestånd och har spenderat sin tid i fängelset på att studera. Han lever i nuet. Han är helt zen. Han är typ Dr House, fast polis. Det är asbra!
Gossip Girl är Josh Schwartz andra nya serie vid sidan av Chuck som jag pratat lite om redan. Det är Manhattan, det är överklasskids, det är sidekicks och bloggande, det är sjukt trashigt. Årets guilty pleasure.
Pushing Daisies visade sitt första avsnitt i veckan. Jag tycker det är fint och quirky o roligt. Jag är så pepp på det hela att jag kollar ordentligt på Dead Like Me som Bryan Fuller gjorde för ett par år sedan. Den är också så bra.
The Office var precis så bra som jag hade hoppats. De spelar ner allt på ett så väldigt sympatiskt sett. Ni läser väl Mindy Kalings blogg, Things I Bought That I Love, länk -> Hon spelar Kelly Kapoor och skriver en del avsnitt. Jisses, vad rolig hon är!
Grey's-premiären var väl precis som väntat. Inget nytt och spännande precis.

Förutom Heroes struntar jag nog i Ugly Betty också. Jag bryr mig visst inte ändå.

2 kommentarer:

Karinapan sa...

Du mäktiga byxlösa, ditt ord är min lag!

Helena sa...

Heroes kommer få stå på medan jag lagar mat, Ugly Betty är fortfarande en högtidsstund.