tisdag 6 oktober 2009

Helgroundup





Som ni ser på nedanstående schema har jag hunnit kika på en del grejer under långhelgen:

The Vampire Diaries
Såg ju första två avsnitten och blev opepp, men sen hade jag tid över, så då blev det två avsnitt till och det var några saker som var riktigt festliga. En vampyr läser och hånar Twilight, bra gjort av den som skrivit säger jag. Frenemyn, alltså head-cheerleadern, är tror jag min mest sympatiska, hon är åtminstone inte astråkig. Sen gillar jag brorsan också. Men huvudkärleksparet, alltså kom igen, de är så okarismatiska och tråkiga så jag vill ta mitt eget liv osv. Men gillar bästis-häx-plotten och att det finns dom i stan som kämpar mot vampyrer. Blev lite nypepp alltså. Värt.

Office
Veckans bästa grej nästan tror jag, Jim och Michael måste jobba ihop som chefer, blir jobbigt. När Oscar pratade om hur alla visste att det blev bäst med chefsduos (Where would the catholic church be without the popes?) var fantastiskt, och när Michael hade köpt en mugg till Jim, då hade jag lite blanka ögon allt. Även kul att Pam bara vill ha cash i bröllopspresent. Hah!

Fringe
Som vanligt var veckans mysterium inte så kul, men jag gillar bowlingmannen.

Community
Fortsätter vara trevligt och småskrattigt. Älskar Abed, men mest Chevy Chase

FlashForward
Inte superimpad, det ska jag inte säga. Men alltid kul med cupcake-kultur, och spännande med barnen som vet så mycket om varandra etc. Men en sak undrar jag. När alla i världen var medvetslösa i två minuter och sjutton sekunder, hur kunde det bli SÅ mycket förödelse egentligen. Alla skyskrapor ryker, Big Ben brinner, Taj Mahal är förstört. Oddsen att allt det skulle hända by accident under blackouten känns ju inte helt stora eller? Håller nån med?

Grey's Anatomy
Kollar liksom lite slentrianmässigt nu. Bryr mig verkligen inte om hur det ska gå längre. Gäsp, säger jag. Eller?

Dollhouse
Creepy avsnitt, men jag tycker dom står och trampar lite på samma plätt nu. Att Echo är självmedveten har vi ju redan förstått, man måste inte hålla på att banka in det hos oss, tycker jag. Men var verkligen creeped out av amningsgrejen, crazy alltså.

Bored to Death
Det var kul att de inte hade ett vanligt fall den här veckan, och Jim Jarmusch var festlig, och vilket bra arbetsrum han hade. Fortsatt trevlig sällskapstv.

Inga kommentarer: