tisdag 20 oktober 2009

skam-tv


Jag har en skräcktanke, som jag tänker på rätt ofta. Det är att snart är alla bra serier slut. Att jag redan sett allt bra som gjorts och aldrig mer kommer kunna sträck-kolla på sju säsonger av nåt bra. Det är av den anledningen jag inte sett Sopranos eller SIx Feet Under än, så att jag ska ha nåt kvar. Även för att jag är rädd för ångest. Det är av den anledningen jag i helgen gjorde nåt jag skäms lite för. Jag började kolla på Bones. Från första avsnittet och framåt. Fyra hela säsonger ligger och väntar på mig. Och jag tycker inte ens det är särskilt bra. Jag kolla vidare för att jag känner någon slags lojalitet till David Boreanaz. Och för att dom lurat in mig med den här skadom/ska dom inte-grejen hela serien egentligen går ut på. Alltså, jag är så dum, jag vet att jag alltid går på den lätta, ändå kan jag inte låta bli. Och nu sitter jag där och kollar på avsnitt efter avsnitt av den här konstiga premissen att man tar ett mordoffer och liksom tar bort allt kött (vad gör dom med köttet?) för att titta på benfragmenten vad som hänt. Så jätteskumt. Ni fattar att jag skäms va?

1 kommentar:

jessica. sa...

hooked på den skiten också, kan inte sluta.