onsdag 7 oktober 2009

Tisdagstv

Här är skörden av tisdagstv alltså:

How I Met Your Mother
Förra avsnittet var sådär, men den här vekan var jättekul! Ted lär Barney hur man är Robins pojkvän, Marshall ville ge en värdig person en jättestor tunna. Festligt. Älskar även kanada-referenserna, och längtar tills nån gång i framtiden när man får en pay-off från Barneys borttappade kollegieblock. Kolla själva:



House
Bästa grejerna denna veckan:
Wilson leker Bill Compton och deadpannar I am vampire Sookie. Ganska likt.
Om man blundade kunde man leka att det var Darth Vader i sjukhussängen.
Alla scener när Wilson och House är i samma rum.
Jag är annars rätt trött på Cameron/Forman/Chase/Thirteen, så helt ointresserad av hela deras storyline alltså. Hoppas det går över snart, tänker jag.

Gossip Girl
Vill ju bara se Chuck och Blair, så alla avsnitt där de inte är i centrum känns lite misslyckade. Men den här veckan hade man iallafall trainwrecket vi kallar Tyra Banks. Alltså herregud! Den kvinnan borde inte vistas utanför sina egna program, man blir ju rädd. Men vid sidan av rädslan, road. Skrattade åt och inte med henne dock. Vid sidan av det, Hillary Duff nytt love interest för Dan, tråkigt, Georgina och Rufus/Lily-barnet har nåt lurt på gång, bryr mig icke, Serena försöker göra sin mamma glad, hatar det.

Castle
Alltså, Castle är ju inte så himla bra. Det är en procedural, det handlar om en deckarförfattare som researchar på polisstation med en "het" detektiv som inspirationskälla. Det är inte nåt som brukar göra mig intresserad, jag kollar bara av en anledning. Nathan Fillion. Alltså, Kapten Malcolm Reynolds. Jag älskar honom ju. Så därför kämpar jag mig igenom avsnitt efter avsnitt av mycket banala mordgåtor. Och det blir nästan lite värt.

Inga kommentarer: