torsdag 22 oktober 2009

open delight or pleasure; exultant joy; exultation.


Varje onsdag äter jag och min kompis Anne middag och kollar på Glee. Anne kollar alltid på avsnitten för första gången, men jag kan aldrig hålla mig (förlåt!) så jag kollar en andra gång. Eller kanske tredje. Är inte ledsen för det.

Glee är alltså en av säsongens stora nya hits. Inte bara har det varit solida tittarsiffror, låtarna säljer som smör på iTunes och kidsen från serien ska tydligen på turné snart. Och i veckan kom nyheten att Joss Whedon regisserar ett avsnitt sent i säsongen. Det gör ju mig lite extra glad, mest för att jag gillar när min hjälte liksom godkänner saker jag gillar. Nåt vi kan ha gemensamt, Joss och jag. Det tycker jag känns bra.

En annan sak som händer nu när jag kollat på åtta avsnitt är att jag:
1. Nynnar lite på en Carrie Underwood-hit och önskar jag var lite mer haj på linedance
2. Nynnar lite på Hearts gamla hit Alone, är extra sugen på karaoke.
3. Undrar om 27 är för gammalt för att starta/gå med i en show-kör
4. Har slutat lita på män med lockigt hår. I can't help picture small birds laying sulfurous eggs in there, and I find it disgusting.

Inga kommentarer: