söndag 17 februari 2008

Because I'm a cripple and I wanna listen to Nirvana


De fyra sista avsnitten av Friday Night Lights virvlade lite förbi mig, på grund av uppspeltheten och oron, så jag sa ju inte så mycket om dem. Men jag har en lista på grejer, så nu betar jag av lite grand.

När Weevil var med en liten stund, även fast han var ett svin som ställde till det för Santiago så mycket, skrek jag lite rätt ut av glädje. Vi var tvungna att pausa och kolla en gång til när han gled in i sin musclecar och bara ägde. Veronica Mars var ju en av mina stora viktiga serier, och när skådisarna kommer därifrån till annat man älskar kan man ju inte annat än att bli glad. Stackars Weevil däremot, jag har läst att han har typ nån njurgrej, det är därfor han blivit så pluffsig på senaste. Men tatueringar, det har han så många.

En annan skådis som gjort ett inhopp i Veronica Mars och nu tittar in i Dillon är ju Matt Czuchry, mer känd som Rorys Logan i Gilmore Girls, men var ju Veronicas Logans bror (fast inte på riktigt) i ett avsnitt av Mars. Fast nu blev det krångligt. Men det är kul att han är så sjukt kristen. Tänk vad Riggins har att tävla med där.

Och på tal om Riggins, vad bra han är just nu. Jag älskade när han tog med Matt och drack öl, och hur stackars Matt idoliserar honom så mycket. Hur ska det gå för Saracen egentligen. Så mycket man undrar över som man kanske aldrig får svar på, jag hatar det. Alltså, hatar det!

Inga kommentarer: