torsdag 21 februari 2008

visst hette han klimax eller?


Det rapporteras om Friday Night Lights bäde här och där idag. Det vi fått veta är att NBC letar efter samarbetspartners att göra serien med, för att kunna få upp lite siffror och därför göra en tredje säsong. Typ. Vilket vore grymt såklart.

Vad det får mig att tänka på är något vi inte pratat om ännu. Och det är Jason Street och mirakelbarnet. Och hur det bara bara får mig att tänka på Tre Kronor. Jag vet inte om ni minns det men Klimax blev ju skjuten av sin pappa som rånade en bank för att han blivit av med jobbet men inte vågat säga något hemma. Eller hur det var. Han blev skjuten och därmed förlamad. Han försökte ta livet av sig. Men han tog sig samman och gjorde mirakulöst sin tjej med barn. Det var ett mirakel alltså. Sen döpte de barnet till River efter River Phoenix och sen dog hon ju. Fy vad sorgligt. Och nu tänker jag på det, så fort jag tänker på Jason Street. De måste göra en tredje säsong så de kan ordna upp det här. Jag måste få veta hur det går. Men tills dess, kolla på det här. Jag vill att ni förstår att jag satt klistrad. Klistrad ska jag säga er. Och det finns lite fler klipp på youtube. Så kolla det också, det var kul.

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för att du håller oss uppdaterade om vad som händer på FNL-fronten!