lördag 16 februari 2008

jag kommer ikapp lite


Lite saker att klara av:

Friday Night Lights. Nån sa till mig att de två sista avsnitten skulle vara så himla jobbiga, men jag tyckte mest det bara var så himla himla bra. Jag blir helt knäckt om det är så att de inte får göra mer. Det är tydligen prat om någon slags tv-film för att knyta ihop, och då skulle det isåfall vara det absolut sista någonsin. Men Kristin på E Online skriver att det är en del andra networks som är peppa på att ta över serien. Så det är något man kan hoppas på. Det fanns även en länk till någon slags fankampanj för att rädda serien, så gå och kolla på det här. Lite taffligt kan tänkas, men man får väl göra det man kan etc. Har ni läst vad det där svinet på NBC säger eller?

Jag har kollat på första Lost för säsongen, men är inte så himla nyfiken faktiskt. Jag känner flera som tyckt precis tvärtom, som varit osugna men tyckte det var så bra det nya. Men jag vet inte. Kanske får ge det en liten chans till. Jag brukar typ strunta i det men sen vill jag ju veta hur det ska gå ändå, så då får man ju ändå krypa till korset.

Säsong två av Torchwood, spin-offen på Doctor Who, började för ett par veckor sen, men nu har jag sett ikapp, och det är så BRA! I första avsnittet var världens bästa James Marsters med, vi känner honom bäst som Spike från Buffy och Angel. Åh vad det var grymt. Alltså, det är en så värd serie. Jag gillar den så mycket!

Jag är i mitten på säsong tre av Doctor Who också. Är så pepp på David Tennant. Tänk att jag var så orolig att jag inte skulle gilla honom, men det hade jag ingenting för. Tänkte lite att jag kanske skulle kolla på Blackpool nu, när jag är inne på BBC-produktioner och så.

Min kompis Alex kom förbi med den där versionen av Jane Eyre som gick på tv vid jul om nån såg den. Jag missade det då, men det var så bra. De kan sina historiska dramer där på BBC iallafall, det måste man säga.

Annars är jag lite för rädd fortfarande för att kolla vidare på X-Files, det får jag ta i varlig takt tror jag. Och tydligen har de skjutit upp premiären av BSG ännu lite till, de svinen. Fjärde april var det sista jag hörde.

Inga kommentarer: