måndag 11 februari 2008

min topp fem: gangy


Min mormor heter Yvette och föddes i Egypten för 76 år sen. På bilden har hon sina tv-hörlurar. Om hon inte har besök hemma sitter hon en stor del av tiden framför televisionen och lyssnar i lurarna. De serier jag minns att hon tyckt mycket om har varit Little Britain och Kids In The Hall. Sketchkomedi med absurda inslag är alltså lite hennes grej. Jag tänker att det är för att hon tycker det är kul med män som klär ut sig till kvinnor.

Hon säger att det inte är anledningen att hon gillar just de serierna. Hon gillar egentligen inte tv så mycket. Mest gillar hon film. Hon har någon gång hävdat att hon haft en romans med Omar Sharif i Egypten. Det vet man inget mer om. Men hennes fem bästa filmer att kolla på, de vet vi:
1. The Butchers Wife
Mormor säger: Det enda som är dåligt med den här filmen är att den är så kort.
2. Casablanca, säger sig självt.
3. Sound Of Music
- Den borde sluta vid bröllopet, sen är det bara boooring..!
4. Änglagård
- Jag bara älskar de här två gubbarna, fnittrar mormor.
5. Vilken Hitchcock som helst.
Kolla på min mormor, hon är så gullig!!

3 kommentarer:

Dr. Levi Sebton sa...

Bra inlägg!!! mer sånt! tycker dock att hennes undulat- samt dockskåpssamlingar kan vara nämnvärda.
mvh

Anonym sa...

Omar Sharif, Snack.
Hon såg honom på ett kafé i Kairo/Alexandria.
Fråga henne om Herr Bouton !!! istället

Anonym sa...

Levi
Yvette torde vara din farmor, eller???
farfar