tisdag 26 februari 2008

Get a fucking haircut. Looks like your mother fucked a monkey.


Jag kollar rätt mycket på Deadwood just nu. Det tog mig väldigt lång tid att känna entusiasm för den. Jag såg de fyra första avsnitten och brydde mig inte så mycket. Det var nästan ett år sen jag kollade sist, och sen var det lördag eftermiddag och jag hade städat lite hemma, pysslade lite i soffan och kände för att kolla på något nytt och helt plötsligt funkade Deadwood för mig. Ibland behöver man verkligen tid på sig att lära känna personerna för att det ska vara nåt att ha. Jag ligger på avsnitt tio på säong ett nu, och vill bara kolla mer och mer och mer. Just nu gillar jag Calamity Jane och Sol Star bäst. Och Charlie Utter. Han är grym. Plus att de svär mycket. Kineschefen Mr Wu kan mest bara säga cocksuckers på engelskan. Annars pratar han bara kinesiska. Det älskar jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Deadwood är så otroligt bra! Jag älskar Bullock, och Alma! Och Trixie! The hooker with a heart of gold. And Swerengean! Did I spell that write? Anyways! Don´t get me started on him.

Anonym sa...

har också ägnat mig åt se klart på arrested development o deadwood nu under strejekn. hade bara sätt s1 av båda tidigare, väldigt skoj att konstatera att de fortsätter vara bra. deadwood är lite seg i början av s2, sen är man snart fast igen. skaffade s3 på dvd eftersom språket är så trixigt.