måndag 18 februari 2008

min topp fem: sophies choice


Min bästis heter Sofia, och jag kallar henne faktiskt för sophies choice rätt ofta. Det är inte för att festa till det just nu. Hon föddes långt bort i chingchongland för tjugofem år sen. Ibland leker vi split-screen för när hon var liten hängde de typ på poloklubben samtidigt som jag bodde i ett rivningshus på hornsgatan och hade schalakansfeber, kikhosta och röda hund samtidigt. Obs, inte alls så hemskt som det låter, men för historiens skull kan vi låtsas att det var mycket hemskt och att Sofia satt på en elefantrygg och vinkade till folket i Manilla eller något. En annan fantastisk sak är att Sofia är vad vi kallar The Unspoiler. Hon kan spoila sig själv typ tusen gånger om men sen bestämmer hon sig för att glömma bort det hon fått reda på bara för att det är så kul att se det igen för första gången, och det FUNKAR. Det är jag så imponerad av. Jag bad om topp fem saker att titta på:

1. Skins, knark och oartighet, allt jag hatar med Skins älskar Sofia med Skins, säger hon.

2. Supernatural. The fangirls love it, goes without saying, brödraskap och rockn'roll etc.

3. Nevermind the Buzzcocks. Kolla bara på Simon Amstel


4. Mad Men. Funkar även bra som radioteater. Alltså att man kan sova lite framför?

5. College Humour, på grund av Mindy Kaling, som är typ awesome blossom, som på omvägar styrt en till dom.

Om ni råkar springa på The Unspoiler på stan kan ni berätta något ni vet om tv hon snart ska se, och jag svär, man ser hur hon bara glömmer det! Bästa superkraften ever?

Inga kommentarer: